HTML

200SX projekt

Építgetek egy 200SX driftautót utcára és ezzel is járok. Képek, sztorik, öröm, üröm, pajtik. Lehet becsúszik majd egy kis AE86 téma is. Meg talán egy kis póker. Meg mittomén.

Linkblog

Friss topikok

  • sayyestovodka: várom további beszámolókat, jó kis blog! :8 (2017.12.04. 18:33) Csak, hogy Karottának ne legyen igaza
  • Z0tya: CSak kár, hogy az utcán vereted... (2010.05.17. 10:22) Az első tánc
  • bodoo: Hello! Téged nemigen szeretnek az istenek, vagymi... 2 éve építgetek egy 200sx-et, mondjuk, én fil... (2009.06.19. 07:14) Szigorúan 18+
  • sayyestovodka: @zsp: látom az egyenlők között is vannak egyenlőbbek. engem a minap egy hasonló (csak sokkal vicce... (2009.02.27. 14:54) Deus proponit, sed Homo disponit
  • zsp: "régi, humán beállítottságú, faszfej baráti társaságomat új, reál beállítottságú, jófejre cserélné... (2009.01.22. 23:02) Csekély értelmű medvebocsoknak

Címkék

200sx (5) adamo (1) ae86 (1) átbaszás (1) autólopás (1) autóvásárlás (1) coilover (2) d2 (1) drift (1) ebay (1) ecu (1) élmények (1) első (1) felújítás (1) francia (1) gabi (1) hazugság (1) heroin (1) hibalista (1) hirdetés (1) homó (1) intercooler (1) kaland (2) karcolgatás (1) lány (1) lefúvószelep (1) lsd (1) natúr (1) pénz (1) pisti (1) racing (1) roncs (1) sárhüvely (1) sper (2) szefós (1) terv (1) teszt (1) turbó (1) vagizás (1) Címkefelhő

NF végig gumi nélkül

Dacika o_O 2009.01.21. 17:51

Megvettem a gépet, karcolgattam vele hazafele. Szép hangja volt, ami az egyenes 60-as kályhacsőnek köszönhető, ami a kipufogót helyettesítette. Katalizátor nuku, kipufogódobok nuku, csak egy átmenő hangtompító a végén.

Na, nézzük mit tud! Egyesben békén hagytam, nem örültem volna ha azonnal kiszakad belőle a váltó, mondjuk motorostul. Nézzük a kettest! Alapjárattól lepadlózom, kúszik fel a mutató, lassan eléri a kettest, nagy nehezen a hármast, kábé úgy, mint egy lakótelep-tuning Clio. Négyezernél elkezd éledezni a turbó, majd azonnal fulldokolni kezd a lelkem. Kicsit elveszem a gázt, észhez tér, megint padló, óriási turbósüvítés, fickós 1.6 16v gyorsulási élmény 5500 és 7000 között. A hab a tortán, hogy amikor megjön a nyomaték, a kardán vadul elkezdi verni az alagutat, de úgy, hogy ha a váltón van a kezem akkor a csontjaimban érzem. Isteni!

A futómű is bravúros, legalábbis több bravúrra volt szükség, hogy egyáltalán az úton tartsam. Puha, libeg, kopog, hatalmasakat kattog amikor tekerem a kormányt, az útegyetlenségeken meggyőződésem, hogy minden kerék egy kicsit más irányban áll. Megpróbáltam kerszbe tenni a BAH csomópontnál az Alkotásra jobbra fordulva. Úgy elkezdett pattogni a hátsó kerék, hogy azt hittem le is szakad a hátsó híd azzal a lendülettel. Brávó!

Irány Gabi. Gabi a szerelőm és barátom. Vagy barátom és szerelőm? A lényeg, hogy van annyira jó szerelő és van annyira megbízható, hogy egy véletlenszerűen kiválasztott barátomat bármikor, hezitálás nélkül feláldoznám egy ilyenért, még ő magáért is. A fél világot bejárta már mindenféle rally-csapatokkal, tehát újat, vagy egyáltalán meglepőt nem nagyon lehet neki mutatni. Ráadásul alapból az autovillamosság a szakiránya, tehát lakatoláson kívül full service agency. Erős alkatú, magas fiú, a keze is erős, de az ujjai nem olyan vastagok és kérgesek mint általában a szerelőknek. Biztos norvég halászkrémmel kenegeti titokban, ami csak egy kicsit drágább Dr. Hauschka hasonló kiszerelésű termékeinél.

Egy gyors áttekintés a következőket állapítja meg: 

- Az első futómű kuka, a csonkállvány akkorát kapott, hogy el is görbült, a kerék néha bele is ér a vasszerkezetbe.

- Fékek = kuka.

- A leömlő csavarjai egyáltalán nincsenek meghúzva, átégett a tömítés, kifúj. Nameg kihallatszanak a leömlőbe a szelepek! Mu-tetves-ha-kibaszott-ha!

- A turbó és a leömlő illesztésénél átégett a tömítés, ott is kifúj.

- Azért dadog le amikor megjön a turbónyomás, mert kevés üzemanyagot kap és telefújja a turbó levegővel a hengereket. Ez azért is jó, mert az üzemanyag nem hűti az égésteret és bármikor elolvadhatnak a dugattyúk.

- A kormánymű kuka, valószínűleg amikor lezúzták az elejét megsérült a fogazat és óriásit pattan a fogaskerék a fogaslécen. Hála istennek, mint Austin Powers, én is szeretek veszélyesen élni!

- Dől az olaj a főtengely- és a verzérműszimeringnél.

- Beázik az autó a szélvédő alatt és a belső biztosítéktáblában áll a sár.

- A gyári viszkós sper egyáltalán nem működik, de legalább ha nyomom neki, egy idő után kigyullad az olajszint visszajelzője.

- A fűtőventillátor, a műszerfalvilágítás és az ablaktörlők véletlenszerűen nem működnek, de ha az egyik igen, akkor exlkuzívitást követel.

- Fel vannak cserélve az ablakmosó, a hátsó ablakmosó és a hátsó ablaktörlő vezérlő kapcsolói.

- A tetőablak körül hiányzik a kéder, beázik.

- A kardánkereszt úgy ki van kopva, hogy alig lehet átfordítani egyik oldalról a másikra. Ettől veri a kardánalagutat.

Elvittem Adamo-ékhoz is, akik a következőket állapították meg:

- Lötyög a CAS (Crank Angle Sensor). Ez a vezérműtengely jeladója, ami meghatározza a gyújtást. Ha lötyög, akkor a gyújtás kóvályog, tehát nem lehet tudni mikor robban. Ha megnöveljük a turbónyomást - márpedig bazmeg ezért vettem -, akkor vagy későn robban és akkor nincs ereje, vagy korán, és akkor megpróbálja visszalökni a dugattyút arra amerről jött. Ezzel jól fel is lehet robbantani a motort.

- A hengerekben a kompresszió 7-8, 11 helyett. Feltöltötték a hengereket olajjal ezek kiváló szakemberek, így már lefele a dugattyúk mellett nem tudott szökni a nyomás, ennek ellenére nem javultak az értékek. Tehát kurvára nem lefele megy el a kompresszió, hanem a szelepek és a szelepfészkek felé. Ez teljes hengerfej felújítást jelent. Ráadásul, mivel minden robbanás enyhén szökik a szívó oldal felé, szép lassan megtölti dzsuvával az egész szívósort.

- A szívó oldalon el van dugulva a vákuumkivezetés, ami a lefújószelepre van kötve, tehát az egyáltalán nem nyitott soha. Még jó, hogy egyfelől nincs turbónyomás, másfelől a túlnyomás úgyis ki tud menekülni a légszűrőn keresztül az anyatermészetbe! Különben rég elgörbült volna a turbó lapátja.

- A turbó préseli át az olajat a csapágyán keresztül ezért telenyomja dzsuvával az intercooler-t.

Ennél a pontnál kicsit megszédültem. Aki nem érti ezt a sok hablatyot itt fent, annak egészen röviden összefoglalom:

Ki kell cserélni a két rendszám közti részt!

Címkék: francia első gabi élmények hibalista natúr

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nissan200sx.blog.hu/api/trackback/id/tr42893928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyuszka 2009.01.22. 09:19:06

Hálás vagyok az utolsó mondatért... :)
süti beállítások módosítása